ارتباط با رییس اصناف

جستجو

کمیسونها و اتحادیه ها

اطلاعیه ها و بخشنامه ها

آمار بازدیدکنندگان

  • افراد آنلاین: 0
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 0
  • بازدید کل: 935722
  • ورودی موتورهای جستجو : 64379
  • IP شما: 18.223.0.53

اصناف خود را ملزم به تحقق شعار می دانند

اقتصاد، مسئله اصلی کشور است. اصناف خود را ملزم به تحقق شعار سال میداند


*علیرضا رعنایی/ رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس*

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.
همانطور که همگان واقفیم ، نامگذاری سال‌ها از سوی رهبری بیش از سه دهه است که انجام می‌شود و از سال 78 رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.
نام گذاری و تعیین شعار برای هر سال، سنت حسنه ‌ای است که از سوی رهبر انقلاب اسلامی با هدف ریل‌گذاری و اولویت بخشی به اقدامات قوای سه‌گانه و همچنین جهت‌دهی به حرکت‌ها و مطالبات مردمی پایه‌گذاری شده است. رصد دقیق مسائل و ظرفیت‌های کشور ، نیازسنجی شرایط موجود، نگاه به خلاءها ، نقاط ضعف و آسیب‌پذیر جامعه و همچنین توجه به نقشه‌های شوم دشمنان همگی از مؤلفه‌هایی هستند که در تعیین شعار سال مؤثر هستند.
در سال‌های ابتدایی نامگذاری‌ها بیشتر جنبه مذهبی و اعتقادی داشت، مانند سال امام خمینی (ره)، سال امام علی (ع)، سال عزت و افتخار حسینی و سال پیامبر اعظم (ص)، ولی کم‌کم این نامگذاری‌ها رنگ و بوی اجرایی و اقتصادی به خود گرفت و در حدود دو دهه اخیر این نامگذاری‌ها اغلب بر مساله اقتصاد بویژه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی متمرکز بوده است.
باید بپذیریم نقش اصناف در تحقق شعار سال نقشی کلیدی و ویژه است ؛ اولا عرضه و استفاده از محصولات ایرانی و تولید داخل با کیفیت و قیمت مناسب که رونق تولید کشور را در پی دارد و دوم مقابله با پدیده شوم قاچاق و پدیده ناپسند تقلب که متاسفانه در برخی کالاها اتفاق می افتد و بیشتر از قبل مصمم هستیم تا با این پدیده های شوم مقابله کنیم و برای داشتن یک بازار خوب و باثبات گام برداریم .
برای تحقق شعار سال کسبه و بازاریان با تمام توان در صحنه حضور دارند و در حقیقت اتاق های اصناف خود را ملزم می دانند برای “ مهار تورم و رشد تولید “ به سهم خود در سطح عرضه در راستای تحقق شعار سال با استفاده از تمام ظرفیت های خود خصوصا اتحادیه های صنفی و تعامل با دستگاه های مرتبط گام بردارد؛ اما این امر به تنهایی کافی نیست و امروز از دولت می‌خواهیم در شرایط سخت کنونی با بازاریان و اصناف کنار بیاید و با وحدت و تعامل با یکدیگر مشکلات را حل کنیم و برای “ مهار تورم و رشد تولید “ همچنین عبور از رکود بازار و رونق کسب و کار در سطح عرضه یار هم باشیم.
و در پایان متذکر می گردم مواجهه تشریفاتی یا نمایشی با شعار سال یکی از خطرات در کمین " مهار تورم و رشد تولید " است و با پرهیز از هرگونه اقدامات بدون مطالعه و ناکارآمد با برنامه های قابل اجرا و اثر گذار مرتبط با تحقق شعار سال به صحنه و وارد کار اجرایی شویم که نتیجه آن نیز نزد عوام هم ملموس باشد . مجدد متذکر می گردم یکی از تهدیدات جدی عدم تحقق شعار سال رفتارهای ساده انگارانه و همایشی و نمایشی تهدید این نام گذاری است؛ آنچه مهم است عمل هر سازمان و ارکان و نهاد با هدف تحقق شعار سال است و کلام خود را با بیانات رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) در ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به پایان می برم که فرمودند : «سال گذشته هم این را گفتم که اکتفا نکنند دوستان به اینکه حالا روی کاغذهایِ سربرگهایِ دستگاه هایِ گوناگون بنویسند این عبارت را یا مثلاً فرض کنید که یک تابلو درست کنند در خیابان مثلاً بزنند؛ اینها کار نیست. عمده این است که به معنای واقعی کلمه روی این سیاستگذاری بشود .»
تارخ درج خبر : 14/1/1402 ساعت 10:23

تاریخ درج :  1402/1/14

تعداد بازدیدها : 1270
 

ارسال نظر


نام :  
ایمیل :  
وبلاگ / سایت :  
 
دیدگاه :  

پیام رهبر

تبلیغات

مرکز طراحی وب زئوس

لینک های مفید

اوقات شرعی

نظر سنجی

نظر شما در مورد محتوای سایت چیست؟