ارتباط با رییس اصناف

جستجو

کمیسونها و اتحادیه ها

اطلاعیه ها و بخشنامه ها

آمار بازدیدکنندگان

  • افراد آنلاین: 0
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 0
  • بازدید کل: 967035
  • ورودی موتورهای جستجو : 65795
  • IP شما: 3.149.25.73

رئیس اتحادیه آلومینیوم کاران شیراز:

آلومینیوم کاران شیراز از تامین هزینه های جاری خود ناتوانند

رئیس اتحادیه آلومینیوم کاران شیراز : با توجه به رکود بازار آلومینیوم کاران شیراز از تامین هزینه های جاری خود ناتوانند.


جواد دهقانی با بیان اهمیت فعالیت های صنف آلومینیم کاران و استقبال عمومی از صنایع آلومینیم اظهار داشت : در حال حاضر رسته های سازندگی درب و پنجره آلومینیوم، سازندگی درب و پنجره دو جداره آلومینیوم و UPVC، تولید ظروف آلومینیوم تحت پوشش این اتحادیه می باشند .
رئیس اتحادیه صنف آلومینیم کاران شیراز در ادامه افزود : فعالیت این شغل ارتباط مستقیم با صنعت ساختمان سازی دارد و رکود در این صنعت تاثیر بسیار زیادی بر فعالیت این اتحادیه داشته است.
وی خاطرنشان کرد : یک کارگاه آلومینیوم کاری باید به ظرفیت وزنی یک تن در ماه کار کند تا هزینه‌های خود را تامین کند اما از ابتدای سال جاری تاکنون میزان عملکرد به 2 تن نرسیده و در سال گذشته آلومینیوم کاران شیراز نتوانستند حتی تا ظرفیت 2 تن نیز کار کنند.
دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر به دليل مشكلات فراوان، بيشتر واحدهاي توليدي اين صنعت با 30 تا 50 درصد ظرفيت، مشغول توليد هستند. تصریح کرد : در سال‌های گذشته آلومینیوم کاران شیرازی در طول سال حدود بیش از 10 کامیون مواد اولیه می‌آوردند اما هم اکنون این میزان به حدود سه تا چهار کامیون رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این اتحادیه دارای بیش از 300 عضو است، بیان کرد : رکود در صنعت ساختمان سبب شده تا درب 22 واحد آلومینیوم کاری در این شهر بسته شود. ساخت درب و پنجره و تولید ظروف آلومینیم مهمترین محصول این واحدها هستند.
رئیس اتحادیه صنف آلومینیم کاران شیراز یکی از مشکلات اصلی آلومينيوم‌‏كاران عدم پرداخت تسهيلات بانكي به واحدهاي توليدي دانست و اضافه کرد : در گذشته اين تسهيلات كم و بيش پرداخت مي‌‏شد اما چند وقتي است كه بانك‌‏ها چنان سخت‌‏گيري مي‌‏كنند كه توليدكنندگان از دريافت تسهيلات نا اميد شده و از خير دريافت تسهيلات مي‌‏گذرند که با نگاه مثبت مدیریت ارشد استان فارس امیدواریم این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.
وي با بيان اين كه بیش از 100 هزار نفر در صنايع مربوط به آلومينيم شاغلند، گفت: ادامه روند موجود رکود اشتغال اين افراد را با خطر جدي مواجه مي‌‏كند.
رئیس اتحادیه صنف آلومینیم کاران شیراز با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با تفاهم نامه اتاق اصناف مرکز استان فارس و اداره کل مالیاتی استان فارس کمترین مشکل در این بخش را شاهد بودیم ، اضافه کرد : رکود بازار گاهی باعث شده است که واحدی پروانه کسب خود را مدتی تحویل دهد ولی بدلیل اینکه ما پروانه کسب آنها را در مهلت قانونی باطل نخواهیم کرد این افراد مجددا پس از مدتی بازخواهند گشت و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و اعضاء دیگر نیز با تمام مشکلات به امید بهبودی وضعیت بازار به فعالیت خود ادامه می دهند.
دهقانی در ادامه اشاره ای نیز به اقتصاد مقاومتی داشت و افزود : امروز اگر مشکل رکود وجود دارد تنها مربوط به شهر شیراز نیست بلکه تمام کشور از این موضوع علی الخصوص کسبه و بازاریان به عنوان سربازان خط اول اقتصاد مقاومتی رنج می برند اما این به معنی تعطیلی کار نیست و این وظیفه ما هست در شرایط دشوار یاری رسان دولت با شیم و برای تحقق شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) " اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید " تلاش کنیم.
رئیس اتحادیه صنف آلومینیم کاران شیراز در پایان ابراز داشت : کمیته اقتصاد مقاومتی این اتحادیه برای به حداقل رساندن آسیب های رکود بازار در صنف آلومینیم کاران در راستای کارگروه تحقق شعار سال اتاق اصناف مرکز استان فارس و برنامه ریزی جهت حفظ وضع موجود و ارتقاء سطح آن برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد که جا دارد از فعالیت های همکاران صنفی خود با اتحادیه تقدیر و تشکر نمایم.
تارخ درج خبر : 9/5/1396 ساعت 8:8

تاریخ درج :  1396/5/9

تعداد بازدیدها : 3564
 

ارسال نظر


نام :  
ایمیل :  
وبلاگ / سایت :  
 
دیدگاه :  

پیام رهبر

تبلیغات

مرکز طراحی وب زئوس

لینک های مفید

اوقات شرعی

نظر سنجی

نظر شما در مورد محتوای سایت چیست؟